سرخط خبرها

قاب های ماندگار، یادگار سینماگر مشهدی

  • کد خبر: ۱۵۰۱۵۹
  • ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۳
قاب های ماندگار، یادگار سینماگر مشهدی
محمود رضوی در جشنواره فیلم فجر کارنامه درخشانی از تهیه کنندگی برای فیلم هایی را دارد که در دوره های مختلف جشنواره سیمرغ را در زمینه های مختلف از آن خود کرده اند.

کودکی که بغلش کرده و به نشانه عزا روی شانه هایش کاه ریخته بودند تا در هاله‌ای از نور و ذرات کاهی که از ضرب سینه زنی جمعیت به هوا پخش می‌شد قاب ماندگاری را در ذهنش ثبت کنند. این قاب ماندگار تصویری است که محمود رضوی، تهیه کننده بنام سینمای ایران، از کودکی هایش در حسینیه خانوادگی شان در مشهد به خاطر دارد. اگر چه سال هاست در تهران به فعالیت هنری می‌پردازد، اما اصالتا مشهدی است و حس وحال مذهبی و معنوی اش را وام دار خانواده روحانی است که در آن بزرگ شده است.

محمود رضوی را اغلب با تهیه کنندگی در فیلم‌های «لاتاری»، «ماجرای نیمروز» و «درباره الی» می‌شناسند، اما به نظر می‌رسد تولید آثاری مانند «سیانور»، «رد خون» و «ماجرای نیمروز» وجهه سیاسی رضوی را نیز در سال‌های اخیر پررنگ کرده است، اگرچه او در ژانر اجتماعی نیز با آثاری، چون «دهلیز»، «دارکوب» و «لاتاری» به عنوان تهیه کننده حضور داشته است. محمود رضوی در جشنواره فیلم فجر کارنامه درخشانی از تهیه کنندگی برای فیلم‌هایی را دارد که در دوره‌های مختلف جشنواره سیمرغ را در زمینه‌های مختلف از آن خود کرده اند، مانند فیلم‌های «دهلیز»، «ماجرای نیمروز» که سیمرغ‌های متعددی را در زمینه بهترین فیلم، بهترین فیلم از نگاه ملی و بهترین فیلم از نگاه تماشگران دریافت کرد. 

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های رضوی جوانی او در زمان تولید آثاری است که در میان سینماگران و مخاطبان مورد توجه قرار گرفته است. در ۲۸ سالگی به عنوان تهیه کننده در فیلم «درباره الی»، ۳۵ سالگی در «خانه‌ای در خیابان چهل و یکم»، ۳۶ سالگی در فیلم «ماجرای نیمروز» و ۳۷ سالگی در فیلم «لاتاری» و «دارکوب» همکاری داشته است. محمود رضوی همچنین در کارنامه خود تولید سریال‌هایی مانند «نفس گرم»، «نون و ریحون» و «معراجی ها» را نیز دارد. از مهم‌ترین پروژه‌های او اکنون تولید سریال حضرت موسی (ع) است. محمود رضوی امسال یکی از داوران چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر بود.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->